De kunst van beïnvloeding
Het beheersen van de kunst van het beïnvloeden is een sleutel tot goed leiderschap. Er is geen eenduidig recept voor beïnvloeding. Goede leiders stemmen hun beïnvloedingstactieken af op de situatie om de doelen, meningen, houdingen en uiteindelijk het gedrag van mensen te veranderen. Het is van essentieel belang om een situatie correct in te schatten en de juiste beïnvloedingstactiek te kiezen. Leiderschap zonder invloed bestaat niet. Het is dan ook belangrijk dat leiders deze vaardigheden ontwikkelen. De game 'Mind Matters' is ontwikkeld om mensen op betrokken en effectieve wijze te leren hoe ze anderen kunnen beïnvloeden.
Doelgroep
De game is ontwikkeld voor professionals die willen leren hoe ze hun beïnvloedingstactieken kunnen optimaliseren. Leiderschap zonder invloed bestaat niet. Het is dan ook belangrijk dat leiders deze vaardigheden ontwikkelen. De game 'Mind Matters' is ontwikkeld om mensen op betrokken en effectieve wijze te leren hoe ze anderen kunnen beïnvloeden.
Bewustwording
Er is geen eenduidig recept voor beïnvloeding.Tactieken
Er kunnen diverse tactieken, uiteenlopend van harde tot zachte tactieken, worden gebruikt om mensen te beïnvloedenAfstemmen
Specialisten in beïnvloeding stemmen hun tactieken af op de karakteristieken, motivaties en zorgen van de betrokken personenHoe werkt het?
Cursisten spelen in deze game de rol van onderzoeker in een fictief bedrijf. Het is de taak van de cursist om een nieuw en innovatief apparaat dat gedachten kan sturen te testen op een groep werknemers die bezig is met een belangrijke aanbesteding. Cursisten kunnen dit apparaat gebruiken om tijdelijk andere personages in de game ‘over te nemen’ en hun gedachten te lezen en te beïnvloeden. Door dit te doen kunnen cursisten op een veilige manier verschillende beïnvloedingstactieken testen op mensen en ondervinden wat de gevolgen van hun keuzes zijn op de teamspirit en de relatie met de klant.
Duur
Het kost doorgaans circa 45 minuten om de game te spelen en ongeveer 15 minuten langer als het in tweetallen wordt gespeeld.
Output
Er wordt na het spelen van de game automatisch een te downloaden feedbackbestand gegenereerd met de volgende informatie:
• Begrip: hoeveel moeite heeft de cursist gestoken in het begrijpen van de karakteristieken, motivaties en zorgen van mensen?
• Tactieken: Welke beïnvloedingstactieken heeft de cursist toegepast? Heeft de cursist een klein of groot aantal beïnvloedingstactieken gebruikt?
• Effectiviteit: Wat waren de gevolgen van de beïnvloedingspogingen van de cursist voor de diverse Key Performance Indicators?
Wat we bieden
Mind Matters wordt aangeboden als een SCORM-ondersteunde game die kan worden geïmplementeerd in uw Learning Management System (LMS). De game is geoptimaliseerd voor pc's en laptops.
E-learning module
Module voor game-based e-learning die op uw LMS kan worden aangeboden
Handleiding
Handleiding waarin wordt beschreven hoe de game optimaal ingezet kan worden voor informele en formele trainingssessies
Train-de-Trainer
We leren trainers hoe ze onze gamemodules optimaal kunnen gebruiken om bij te dragen aan formele trainingssessies en informeel leren te ondersteunen
Spreek ons
Vul onderstaand contactformulier in en we nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.
Welke voordelen bieden we?
✓ Unieke combinatie van experts op het gebied van menselijk gedrag, leren en gamedesign
✓ Meer dan 10 jaar ervaring in het ontwikkelen van producten voor game-based learning
✓ Hoogwaardige leerstof voor cursisten, trainers en organisaties
✓ Aantoonbare resultaten en aanbevolen door professionals